Dragi roditelji, kao jedan od načina naše zajedničke suradnje, donosimo Vam ovaj kutak, koji je namijenjen Vama-roditeljima.
Roditeljstvo je težak posao, koji samo vi možete dobro obaviti jer su roditelji uzor za cijeli život. Osiguramo li djeci sretan život, mir u obitelji i dobar odgoj, formirat ćemo ih u zdrave, moralne, osobe koje će krasiti dobrota i humanost, pa će ponos koji ćemo tada osjećati u potpunosti nadmašiti sve brige roditeljstva.
Potvrđeno je kako sudjelovanje roditelja u školovanju djeteta može značajno pomoći u dječjem uspjehu i samopouzdanju. Roditelji mogu pomoći učeniku da stvori pozitivnu sliku o školi jer to je važno za njegovo snalaženje i ulaganje napora u svladavanje školskih obaveza. Suradnja škole i roditelja jedna je od ključnih komponenti u postizanju ovog cilja!
Roditelji mogu biti uključeni na vrlo različite načine u obrazovanje svoga djeteta. Uključenost roditelja uključuje:
• Stvaranje poticajnog okružja za učenje kod kuće – dogovaranje vremena za pisanje zadaća i učenje, osiguravanje prostora i potrebnog mira za učenje, osiguravanje materijala i resursa za učenje, kontrolu ometajućih aktivnosti (vremena provedenog na internetu, u igranju igrica i sl.)
• Osiguravanje poticajnih iskustava i resursa za učenje i razvoj – zajedničko čitanje, odlazak u muzeje, zajedničko igranje…
• Aktivno slušanje i razgovaranje o učenju, školskim iskustvima i sjećanjima iz vlastitog djetinjstva; iniciranje jednostavnih, svakodnevnih interakcija koje jačaju odnose i pomažu roditeljima u pružanju podrške djetetu
• Postavljanje visokih očekivanja koja oblikuju to što dijete misli o sebi kao učeniku i što od sebe očekuje te jasno komuniciranje vrijednosti, očekivanja i aspiracija
• Sudjelovanje u odlučivanju vezanom uz odabir aktivnosti, upis obrazovnog programa i sl.
• Služenje kao dobar primjer – model osobe koja i u odrasloj dobi uči i razvija se
• Praćenje djetetovih svakodnevnih aktivnosti, učenja i napredovanja
• Pohvaljivanje truda, angažmana, ustrajnosti i ohrabrivanje za daljnje aktivnosti učenja
• Pružanje pomoći i podrške u učenju npr. pomaganjem djetetu da se organizira, da izabere pristup učenja, vrednuje vlastiti proces i rezultate učenja….
• Uključivanje u život škole
Postoje, međutim, neki obrasci roditeljskog sudjelovanja u obrazovanju djeteta koji nisu dobri. Previše roditeljskog uključivanja i nadzora je štetno za razvoj dječje samoregulacije i jačanje osjećaja odgovornosti za vlastito učenje.
Pomaganje ne znači izrada zadaća i pisanje lektire umjesto djeteta. Ukoliko se djetetu previše pomaže, šalje mu se poruka o tome da ono nije sposobno odgovoriti na školske zahtjeve i da su roditeljska očekivanja za njega niska. Roditelji trebaju činiti upravo suprotno – dati djetetu do znanja da imaju povjerenje u njega, ako ulaže trud i vrijeme u učenje, te ga podržati da napravi najbolje što može.
Literatura: https://fso.hr/wp-content/uploads/2021/04/2021-Roditeljski-kutak_suradnja.pdf
Dovoz:
Korisne stranice |
> Agencija za odgoj i ... |
> Stručni skupovi online |
> E Lektire |
> Gradska knjižnica i ... |
> Wikipedia |
> Časopis Bug |
Stranice učitelja |
Izdavači knjiga |
> Školska knjiga |
> Profil |
> Sysprint |