PROJEKTI

ERASMUS+

Projekt naše škole koji trenutno provodimo u sklopu programa Erasmus+:
Škola – mjesto koje volimo i gdje smo dobrodošli! 
Ključna aktivnost 1 u području odgoja i općeg obrazovanja – mobilnost u svrhu učenja za pojedince

Mobilnost 1

Naša je učiteljica Hrvatskoga jezika Vlatka Vasilj u sklopu K1 Erasmus + mobilnosti u organizaciji EduFuturea posjetila početkom listopada glavni grad Finske Helsinki te glavni grad Estonije Tallinn. Slušala je predavanja i sudjelovala u radionicama o finskom i estonskom školstvu, posjetila je čak četiri škole (2 u Finskoj i 2 u Estoniji) te razgovarala s učenicima i učiteljima koji su joj spremno odgovarali na sva pitanja. Obišla je oba grada s licenciranim vodičima i tako saznala mnogo o njima te je upoznala kolegice i kolege iz različitih europskih država. Program je bio vrlo zanimljiv i poučan, predavači su bili izvrsni te bi svim učiteljima ovaj seminar toplo preporučila. Vratila se puna dojmova i ideja kako viđeno i naučeno uklopiti u svoj rad, a također joj se potvrdilo kako je i naše školstvo uglavnom dobro, a najvažnija karika su odnosi učenik – učitelj – roditelj. Finski i estonski učitelji vrlo su uvažavani i cijenjeni te ih država uvelike podupire i mnogo ulaže u školski sustav radi sveukupnog boljitka.

Mobilnost 2

U OŠ „Vladimir Nazor” Trenkovo u razdoblju od 1. rujna 2022. do 31. kolovoza 2023. provodi se Erasmus+ projekt pod nazivom Škola – mjesto koje volimo i gdje smo dobrodošli! Projektom su predviđene tri mobilnosti: Finska (Estonija), Irska i Grčka. Mobilnosti u Finsku je već provedena i donijela je puno pozitivnih saznanja i iskustava.
Universal Design for Learning (UDL) and Differentiated Instruction: Addressing the Needs of All Students tema je Erasmus+ tečaja na kojem je od 27. ožujka do 1. travnja 2023. u sklopu 2. mobilnosti u Irskoj u glavnom gradu Dublinu sudjelovala učiteljica engleskog i njemačkog jezika Ivana Hajzler.
Učitelji iz Španjolske, Italije, Finske, Nizozemske, Njemačke, Belgije i Hrvatske su u tjednu Erasmus+ učenja u organizaciji Europass Teacher Academy Dublin u interaktivnim radionicama i zanimljivim predavanjima izmjenjivali svoja iskustva, razvijali kompetencije, stjecali nova znanja i vještina vezano uz inkluziju svih učenika u nastavni proces i poticanje svih vrsta inteligencije (Gardner’s Theory of Multiple Intelligences). Na tečaju se učilo o različitostima učenika (dob, spol, porijeklo, nacionalnost itd.), univerzalnom dizajnu u učenju, principima i smjernicama univerzalnog dizajna u učenju, diferenciranom učenju itd. Uz predavanja i radionice učitelji su također imali priliku međusobno se pobliže upoznati (radionica irskog plesa), prezentirati drugim kolegama svoje škole, hranu (europski sajam hrane) i sl. Tako je ekosekcija OŠ „Vladimir Nazor” Trenkovo kao mali znak pažnje organizaciji domaćinu Europass Teacher Academy poklonila memory igru naziva Upoznajmo općinu Velika (Let’s get acquainted with the Velika municipality). Igra je bila veliki hit i svi su je polaznici barem jednom zaigrali, okušali se u izgovaranju hrvatskih riječi te se upoznali s nekim od prirodnih ljepota i povijesnim znamenitostima našeg užeg zavičaja. Učiteljica se vratila oduševljena i puna pozitivnih dojmova te želje da uklopi naučeno u svoj nastavni rad, ali i da stečena znanja i kompetencije prenese drugim kolegama. Nakon prekrasnog iskustva zaključila je da je naše školstvo također vrlo dobro i da ga kao temelj društva moramo nastaviti usavršavati i uvijek težiti što kvalitetnijem i sveobuhvatnijem nastavnom procesu.

Mobilnost 3

U sklopu K1 Erasmus+ projekta učiteljica naše škole Vlatka Vasilj posjetila je glavni grad Grčke Atenu te od 24. do 29. travnja sudjelovala na seminaru We are All Special: Inclusion and Support for students with Special Needs In and Out of the Classroom.
Tijekom tog tjedna slušala je izvrsna predavanja i sudjelovala u korisnim radionicama o uključivanju djece s posebnim potrebama u redovna razredna odjeljenja, a posebno vrijedne bile su razmjene iskustava između kolega iz drugih dijelova Europe. Naša učiteljica uvjerila se da su metode i načini poučavanja djece s posebnim potrebama u Hrvatskoj vrlo dobre, ali da nedostaje stručnih suradnika u radu s takvom djecom, pogotovo psihologa. Predavačica Foteini Tsioutsia vrsna je stručnjakinja u području rada s djecom s posebnim potrebama te je rado odgovarala na sva postavljena pitanja i iznalazila najbolje odgovore, a glumica Narod Shahinian pokazala je i naučila polaznike razne igre namijenjene upoznavanju i zbližavanju s djecom s posebnim potrebama. Svakom djetetu potrebno se individualno približiti, imajući u vidu različitost njihove individualnosti. Svi su se složili s tvrdnjom da učitelj treba biti otvoren prema novim izazovima s kojima se svakodnevno susreće u radu s takvom djecom i da se treba obrazovati cjeloživotno, a jedan od načina je i sudjelovanje na ovakvim edukacijama. Učitelji su uspjeli u slobodno vrijeme obići i znamenitosti Atene, što je boravak dodatno obogatilo te je tjedan protekao vrlo brzo.

Skip to content